Port of Amsterdam

“Reizen met het OV werd veel makkelijker“

Port of Amsterdam was op zoek naar een efficiënte manier om administratie en verschillende declaratiesoorten makkelijker te maken voor werknemers. Daarom besloten ze de overstap te maken naar Reisbalans. Wij spraken met Janet Zoer, hoofd HR bij Port of Amsterdam, over waar ze tegenaan liepen en hoe Reisbalans daarbij hielp. werknemer Mia Kljuco vertelt over hoe collega’s de overstap naar Reisbalans hebben ervaren.

Port-of-amsterdam-klant-reisbalans
Port-of-Amsterdam-klant-reisbalans

Makkelijke administratie voor werknemers

Een belangrijke reden om over te stappen naar een nieuw systeem was het makkelijker maken van de administratie van zowel kilometer- als thuiswerkvergoedingen. Daarnaast maakte de nieuwe wetgeving rond de registratie van zakelijke mobiliteit het noodzakelijk om over te schakelen naar een nieuw systeem. “Dat kunnen we op deze manier wel, en dat konden we niet met ons oude beleid”, zegt Janet.

Eén platform voor alle declaraties

Port of Amsterdam wilde verschillende declaratiesoorten in één systeem samenbrengen en vond in Reisbalans de ideale oplossing. Daarnaast was het belangrijk dat het nieuwe systeem gebruiksvriendelijk was voor werknemers.

Heldere communicatie naar werknemers

“De communicatie hebben we heel erg samen met Reisbalans gedaan”, zegt Janet over de interne aankondiging. “Het mooie aan Reisbalans is dat ze een heel mooi communicatieplan hebben liggen dat je kunt gebruiken.” Dit hielp bij een soepele overgang naar het nieuwe systeem.

Positieve ervaringen van werknemers

De werknemers van Port of Amsterdam hebben de overgang naar Reisbalans als zeer positief ervaren. “En vooral omdat zij geholpen werden in hun administratie rondom declareren.” Met name het wegvallen van onnodige administratieve lasten, zoals het zelf afsluiten en declareren van OV-abonnementen, wordt enorm gewaardeerd.

Makkelijker reizen met het OV

Dankzij de mobiliteitskaart hoeven werknemers geen saldo meer voor te schieten, wat het gebruik van het openbaar vervoer nog aantrekkelijker maakt. “In principe gaat het dus allemaal automatisch via de mobiliteitskaart en wordt het verrekend met de werkgever”, zegt medewerker Mia. Tot slot organiseerde Reisbalans een demo voor werknemers van Port of Amsterdam, met de mogelijkheid om vragen te stellen en de dienst verder toe te lichten.