Regel zelf rittenregistratie, vergoedingen en CO2-rapportage
Met het Mobiliteit Basis pakket van Reisbalans krijgen medewerkers toegang tot de online omgeving van Reisbalans, waar ze hun reisbewegingen en thuiswerkdagen kunnen registreren en declareren. Reisbalans registreert automatisch alle CO2-uitstoot van de zakelijke ritten en woon-werkverkeer, waarmee je in één keer klaar bent voor de verplichte CO2-rapportage voor bedrijven vanaf 1 juli 2024.
De voordelen van Mobiliteit Basis
-
Kilometervergoeding eenvoudig geregeld
-
Rittenregistratie mogelijk op basis van GPS-functionaliteit
-
Thuiswerkvergoeding aanvragen met één druk op de knop
-
Reisplanner beschikbaar in de app
-
Medewerkers kunnen 24/7 terecht bij Reisbalans voor vragen
-
Automatische CO2-registratie conform de nieuwe wetgeving
Dit biedt Mobiliteit Basis
1. Woon-werk en zakelijk reizen
Eigen vervoer
Medewerkers reizen met hun eigen vervoermiddelen en registreren de woon-werk en zakelijke ritten die zij daarmee maken in de Reisbalans omgeving. Voor de gemaakte kosten krijgen zij de juiste reiskostenvergoeding.
2. Functionaliteiten
CO2-rapportage
Heeft jouw organisatie meer dan honderd medewerkers? Met Reisbalans heb je alle registratie op orde om te voldoen aan de CO2-rapportageplicht vanaf 2024. Alle woon-werk- en zakelijke ritten van je medewerkers komen in de Reisbalans omgeving te staan. Aan het eind van het jaar helpt Reisbalans je met het rapporteren van de nodige gegevens.
Ritregistratie (inclusief GPS)
In de Reisbalans omgeving kun je gemakkelijk al je gemaakte ritten invoeren. Door middel van de GPS-functionaliteit in de app is het ook mogelijk om de ritten automatisch te registreren.
Thuiswerkvergoeding
In de Reisbalans omgeving kun je met één druk op de knop een thuiswerkvergoeding voor vandaag invoeren. Je kunt ook een thuiswerkvergoeding voor meerdere dagen tegelijk invoeren.
Declareren
Heb je reiskosten of andere kosten gemaakt? In de Reisbalans omgeving kun je gemakkelijk een declaratie indienen.
Km vergoeding
In de werkgeversportal van Reisbalans stel je de hoogte van de kilometervergoeding in die je medewerkers krijgen voor hun woon-werk- en zakelijke ritten. Dit kun je aanpassen, bijvoorbeeld op basis van inzichten in het reisgedrag van je medewerkers.
Reisplanner
Met de reisplanner ga je voorbereid op pad. Je kunt in de planner aangeven met welke vervoermiddelen je wilt reizen, op welk moment je wilt reizen en wat je bestemming is. Vervolgens worden alle beschikbare reisopties getoond, die je kunt filteren op vervoermiddel, uitstoot of zelfs op KCAL die je met de reis verbrandt.
3. Portals & app
Reisbalans werkgeversportal
Als werkgever krijg je toegang tot de werkgeversportal van Reisbalans. Hierin beheer je Reisbalans accounts, kun je aanvragen van diensten goedkeuren en krijg je inzichten in reisgedrag en reiskosten van je medewerkers.
Reisbalans medewerkersportal
In de Reisbalans portal registreer je gemakkelijk al je woon-werk- en zakelijke ritten, dien je declaraties in en kun je nieuwe diensten aanvragen.
Reisbalans app
Met de Reisbalans app registreer je gemakkelijk al je woon-werk- en zakelijke ritten met eigen vervoermiddelen en kun je declaraties indienen.
4. Services
Klanten Contact Center 24/7
Ons Klanten Contact Center biedt 24/7 hulp aan alle gebruikers van Reisbalans die vragen hebben over (het gebruik van) onze producten.
Werkgeversdesk (werkgevers support)
Onze binnendienst is tijdens kantoortijden bereikbaar voor alle vragen van jou als werkgever.
5. Koppelingen
HR administratie- en financiële pakketten
Reisbalans heeft koppelingen met verschillende administratie- en financiële pakketten, zoals AFAS en Visma. Door deze koppeling worden ritten en declaraties vanuit de Reisbalans omgeving verrekend in het programma dat jouw organisatie gebruikt.
Voor meer informatie over alle pakketten waarmee wij kunnen koppelen kun je contact met ons opnemen, dan leggen wij je graag meer uit.
Single Sign On
Met Single Sign On (SSO) log je sneller in bij onze systemen. Door de koppeling met jouw systeem kunnen medewerkers inloggen in Reisbalans met dezelfde inloggegevens als die ze binnen jouw organisatie gebruiken.
Heb je vragen of interesse in andere oplossingen voor jouw organisatie?
Vul het formulier in en wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.